» برای گرفتن مهریه از کجا شروع کنیم؟

برای گرفتن مهریه از کجا شروع کنیم؟

بهترین وکیل مهریه در تهران چه کسی است؟

بهترین وکیل مهریه در تهران، پرونده های بسیاری را در مورد مهریه داشته است به همین دلیل مهارت بالایی در این زمینه دارند. مهریه مالی است که بعد از عقد به زوجه تعلق می گیرد و اگر عندالمطالبه باشد زوجه می تواند هر زمانی آن را از زوج درخواست کند و زوج موظف به پرداخت آن است. اگر عندالاستطاعه باشد زن باید ثابت کند که مرد توانایی مالی برای پرداخت آن را دارد. در اغلب موارد مهریه در زمان طلاق درخواست می شود و به این علت که خانم ها اطلاعات کاملی از مهریه و شرایط دریافت آن ندارند، بهتر است از وکیل مهریه خوب در تهران که در این زمینه فعالیت می کند کمک بگیرند.

زمانی که درخواست طلاق از طرف مرد باشد، موظف است طبق قانون کل مهریه زن را بپردازد و اگر طلاق از طرف زوجه در صورت کراهت از شوهر باشد از نوع طلاق خلع است و زوجه در مقابل مالی که به شوهر می دهد، می تواند طلاق بگیرد، معمولا این مال مقداری از مهریه است که از طرف زن بخشیده می شود، حتی می تواند بیشتر یا کمتر از مهریه هم باشد.

وظایف وکیل مهریه:

  • مهریه را در زمان کمی از مرد دریافت می کند
  • به سرعت اقدام به توقیف اموال مرد می کند.
  • نیازی به حضور زن در دادگاه نیست و تمام کارها را وکیل بر عهده می گیرد.
  • گرفتن کم جلب زوج در صورت عدم پرداخت مهریه از طرف مرد که نیاز به حضور زوجه نیست.
  • اگر مرد درخواست اعسار و ناتوانی مالی کند، وکیل مهریه با توجه به قوانینی که می داند، درخواست مرد را رد می کند.

بهترین وکیل مهریه در تهران چه کسی است؟

ضمانت پرداخت مهریه به عهده چه کسی است؟

برخی از خانم ها با مشاهده وضعیت مالی ضعیف نامزد خود، در زمان عقد تقاضا دارند که در عقدنامه پدر شوهر یا هر شخص ثالثی، ضمانت پرداخت مهریه را قبول کند. پس شخص ثالث یا پدر شوهر باید در نکاحنامه ذکر کنند که ضمانت بخش مشخصی از مهریه و یا مهریه کامل را به عهده می گیرند.

طبق این ضمانت، ضامن موظف است در صورتی که شوهر توان پرداخت مهریه را نداشت، همان بخشی را که مشخص کرده بود به زوجه او بپردازد. پس ضمانت کردن مهریه به این معنی نیست که زوج از پرداخت آن معاف شده، بلکه زمانی که نتواند بپردازد باید به ضامن مراجعه کرد و مهریه زوجه را از او مطالبه نمود.

ضمانت پرداخت مهریه به عهده چه کسی است؟

اگر به ضامن یا پدرشوهر مراجعه شد و مهریه از طرف آن ها پرداخت نگردید و همچنین در صورت عدم اثبات ادعای اعسار از پرداخت یکجای مهریه و یا عدم پرداخت اقساطی مهریه، مطابق ماده 3 نحوه اجرای محکومیت های مالی، زوجه و یا وکیل او می تواند درخواست بازداشت ضامن را تا زمان پرداخت مهریه ارائه دهد.

نکته مهمی در این بین وجود دارد، این که زوجه می تواند به صورت هم زمان از زوج و ضامن درخواست مهریه نماید. اگر زوج ناتوان در پرداخت مهریه است، پرداخت آن به عهده ی ضامن است و اگر ضامن مدعی اعسار و ناتوانی از پرداخت مهریه ای که ضمانت کرده باشد، باید آن را در دادگاه صالح اثبات کند.

انواع مهریه از نظر نحوه پرداخت

مهریه از حیث نحوه پرداخت به دو دسته مهریه عندالمطالبه و مهریه عندالاستطاعه تقسیم می شود و زمانی که درخواست مطالبه مهریه داشته باشید، نوع مهریه بسیار تاثیرگذار است.

در مهریه عندالمطالبه، به محض اینکه خطبه عقد انعقاد گردد، زن مالک مهریه شده و هر زمان می تواند آن را دریافت کند، حتی زمانی که در حال زندگی با همسر خود باشد. طبق ماده 1085 زن می تواند تا زمانی که مهریه خود را دریافت نکرده، هیچ کدام از وظایف خود در برابر شوهر را انجام ندهد.

انواع مهریه از نظر نحوه پرداخت

زمانی که مهریه عندالمطالبه باشد، زوج نمی تواند از پرداخت آن سرباز زند مگر این که توانایی پرداخت نداشته باشد و باید مدارکی برای اعسار خود از پرداخت مهریه به دادگاه ارائه دهد. همچنین اگر طلاق و مطالبه مهریه زمانی باشد که زوجه باکره است، میزان مهریه عندالمطالبه نصف می شود.

در مهریه عندالاستطاعه، زن بعد از عقد مالک مهریه می شود اما برای دریافت آن باید اثبات کند که مرد توانایی پرداخت دارد. در واقع در مهریه عندالاستطاعه زن باید تمکین و استطاعت مرد را ثابت کند.

کلام آخر

از تمام کسانی که ما را تا انتهای مقاله بهترین وکیل مهریه در تهران همراهی کردند، سپاسگزارم. در سایت برترین وکیل توضیح دادیم که وکیل مهریه چه نقشی دارد و اگر مرد توان پرداخت مهریه را نداشته باشد می توان در عقدنامه شخص ثالثی، پرداخت مهریه را ضمانت کند تا در آینده زوجه دچار مشکل نشود.سایت برترین وکیل بزرگترین و بهترین سایت حقوقی در ایران می باشد که به معرفی بهترین وکلا در ایران پرداخته است.

فرم ارسال نظر